Helmut Newton, Big Nudes, 1990. Courtesy of Photology, Milan
Betty Bee, Incognito. Courtesy the artist.
L'artista, di origine napoletana, imposta i suoi lavori sulla fusione fra arte e vita, nutrendo le sue opere di una forte componente autobiografica e sovvertendo i luoghi comuni legati alla "meridionalità". Le donne da lei proposte sono infatti "nuovi" tipi femminili e reagiscono a stereotipi e ruoli predefiniti. Per Il potere delle donne propone due fotografie, Firewoman e Ancient World, di cui lei stessa, come sempre, è protagonista.
Vanessa Beecroft, VB55, Neue Nationalgalerie, Berlin, 2005. Courtesy Galleria Massimo Minini
Véronique Boudier, Mortal Diamond, 2004, photograph. Courtesy Galerie Valentin, Paris
Valie Export, Identitatstransfer I, 1972, B/W photograph. Ph: Josef Tandl.
Regina Galindo, Perra, 2005. Courtesy of Prometeogallery di Ida Pisani, Milan.
Daniele Galliano, Rituale, 2005. Courtesy of the artist.
Joan Jonas, In the Shadow a Shadow: My New Theater III, 1999; Camera: Joan Jonas
Richard Kern, Karry is tired, 2000, c-print. Courtesy In Arco Gallery, Turin.
Astrid S. Klein, Individuality is a monster, 2000, installation video. Courtesy of the artist.
Annette Messager, Le Portrait des amants, 1977, Courtesy Frac-Collection Aquitaine, Bordeaux.
Ottonella Mocellin, Let me take you down the corridors of my life, 2000, Courtesy of the artist.
Liliana Moro, La fidanzata di Zorro, 1999. Courtesy of Galleria Emi Fontana, Milan.
Sophy Rickett, Silvertown, 1995. Courtesy of Alberto Peola Gallery, Turin.
John Waters, Jackie Copies Divine's Look, 2001. Courtesy of Galleria Emi Fontana, Milan.
Kiki Smith, King Kong, 2001. Courtesy of Pace Wildstein, New York.